Spor İletişimi ve Pazarlaması Nedir? Temel Unsurları Nelerdir?

02.05.2024
Spor İletişimi ve Pazarlaması Nedir? Temel Unsurları Nelerdir?

Spor, günümüzde sadece bir eğlence ve rekabet alanı olmanın ötesine geçmiş, küresel bir ekonomi ve kültür endüstrisine dönüşmüştür. Bu büyüme ile birlikte spor kulüpleri, sporcular, sponsorlar ve medya gibi farklı aktörler arasında iletişim ve pazarlama faaliyetleri de önem kazanmıştır. Spor iletişimi ve pazarlaması, bu aktörlerin hedef kitle ile etkili bir şekilde iletişim kurmasını ve markalarını pazarlamasını sağlayan bir disiplindir. Bu blogda detaylara yer vereceğiz.


Spor İletişimi Nedir?

Spor iletişimi, sporla ilgili bilgi ve mesajların hedef kitleye iletilmesi ve bu hedef kitlenin sporla ilgili tutum ve davranışlarının etkilenmesi ile ilgilenen bir alandır. Bu iletişim, spor kulüpleri, sporcular, spor federasyonları, medya ve taraftarlar gibi farklı aktörler arasında gerçekleşebilir.


Spor Pazarlaması Nedir?

Spor pazarlaması, spor ürünlerini ve hizmetlerini satmak için pazarlama ilkelerinin ve tekniklerinin kullanılmasıdır. Bu teknikler, spor kulüpleri, sporcular, spor ekipmanları üreticileri ve spor içerik sağlayıcıları gibi farklı aktörler tarafından yapılabilir.



Spor İletişimi ve Pazarlamasının Temel Unsurları

Spor iletişimi ve pazarlaması, spor endüstrisinin önemli bir parçasıdır. Temel unsurlarını ise şu şekilde sıralayabiliriz:


  • Markalaşma
  • Sponsorluk
  • Reklam
  • Medya İlişkileri
  • Sosyal Medya
  • Etkinlik Yönetimi
  • Halkla İlişkiler
  • İletişim Kanalları


Spor iletişimi ve spor pazarlamasının temel unsurlarını birlikte detaylı bir şekilde inceleyelim.


Markalaşma

Spor iletişimi ve pazarlamasında markalaşma önemli bir unsurdur. Markalaşma, bir spor ürününü veya hizmetini diğerlerinden ayıran özellikleri vurgulamayı içerir. Örneğin, Nike ve Adidas gibi markalar, spor ayakkabılarıyla ünlüdür.


Sponsorluk

Spor iletişimi ve pazarlamasında sponsorluk büyük bir öneme sahiptir. Bir marka, bir spor etkinliğine veya bir sporcu veya takıma sponsor olarak, kendi markasını geniş kitlelere tanıtma fırsatı bulur.


Reklam

Spor iletişimi ve pazarlamasında reklam, markanın veya ürünün tanıtımını yapmak için kullanılan önemli bir araçtır. Televizyon, radyo, internet ve basılı medya gibi çeşitli reklam platformları kullanılabilir.


Medya İlişkileri

Spor iletişimi ve pazarlamasında medya ilişkileri, medyanın sporla ilgili içerikleri nasıl ele aldığını yönetmeyi içerir. Basın toplantıları, röportajlar ve basın bültenleri gibi araçlar kullanılarak medya ilişkileri yönetilir.


Sosyal Medya

Sosyal medya, spor iletişimi ve pazarlamasında son yıllarda büyük bir önem kazanmıştır. Markalar, sporcular ve takımlar, sosyal medya platformlarını kullanarak geniş kitlelere ulaşabilir ve etkileşim kurabilir.


Etkinlik Yönetimi

Spor iletişimi ve pazarlamasında etkinlik yönetimi, spor etkinliklerinin planlanması, koordinasyonu ve yönetilmesini içerir. Büyük spor organizasyonları, etkinlik yönetimi alanında uzmanlaşmış ekipler tarafından yönetilir.


Halkla İlişkiler

Spor iletişimi ve pazarlamasında halkla ilişkiler, markanın ve sporcuların halkla ilişkilerini yönetmeyi içerir. İyi bir halkla ilişkiler stratejisi, markanın imajını güçlendirebilir ve olumlu bir algı oluşturabilir.


İletişim Kanalları

Spor iletişimi ve pazarlamasında kullanılan iletişim kanalları arasında geleneksel medya (gazete, televizyon, radyo), dijital medya (sosyal medya, web siteleri), halkla ilişkiler ve sponsorluklar yer alır.


İlginizi çekebilir: Spor Okullarında Dijital Pazarlama Çalışmalarının Önemi Nedir?


Spor İletişimi ve Pazarlamasının Önemi

Spor iletişimi ve pazarlaması, spor kulüpleri ve sporcular için önemlidir çünkü:

  • Spor iletişimi ve pazarlaması, spor kulüplerinin ve sporcuların hedef kitle arasında farkındalık yaratmasına yardımcı olur.
  • Spor kulüplerinin ve sporcuların güçlü bir marka kimliği oluşturmasına yardımcı olur.
  • Spor kulüplerinin ve sporcuların taraftarlarla etkileşime girmesine ve onları sadık hale getirmesine yardımcı olur.
  • Spor kulüplerinin ve sporcuların sponsorluk anlaşmaları yapmasına ve gelir elde etmesine yardımcı olur.



Spor İletişimi ve Pazarlamasında Trendler

Spor iletişimi ve pazarlaması, sürekli olarak değişen ve gelişen bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu alanda meydana gelen trendler, spor markalarının stratejilerini şekillendirmekte ve tüketicilerle olan etkileşimlerini artırmaktadır. 

Spor iletişimi ve pazarlamasında öne çıkan bazı trendleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Dijitalleşme
  • Veri Analitiği
  • İçerik Pazarlaması
  • Yerel Pazarlara Odaklanma
  • İnovasyon 


Spor iletişim ve pazarlaması için önemli olan ve olmaya devam edecek güncel trendleri detaylı bir şekilde inceleyelim.

 

Dijitalleşme

Teknolojinin hızla ilerlemesi ve dijital platformların yaygınlaşması, spor iletişimi ve pazarlamasında önemli bir trend haline gelmiştir. Markalar, dijital platformları etkin bir şekilde kullanarak hedef kitlelerine ulaşmakta ve etkileşim sağlamaktadır. Dijitalleşme, spor markalarının global ölçekte tanıtımını yapmalarına ve tüketicilerle doğrudan iletişim kurmalarına olanak tanımaktadır.


Veri Analitiği

Veri analitiği, spor markalarının tüketicilerin davranışlarını ve tercihlerini daha iyi anlamasına yardımcı olmaktadır. Bu sayede, markalar, pazarlama stratejilerini daha etkili bir şekilde belirleyebilmekte ve hedef kitlelerine daha kişiselleştirilmiş içerikler sunabilmektedir.


İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması, spor markalarının tüketicilere değerli ve ilgi çekici içerikler sunarak onların ilgisini çekmeyi amaçlamaktadır. Blog yazıları, videolar, infografikler gibi içeriklerle tüketicilerin ilgisini çekmek ve marka sadakati oluşturmak mümkündür. İçerik pazarlaması, markaların hedef kitleleriyle bağlantı kurmasını sağlayan önemli bir trenddir.


Yerel Pazarlara Odaklanma

Spor markaları, küresel ölçekte faaliyet gösterirken yerel pazarlara da önem vermeye başlamıştır. Yerel kültürleri ve tüketici alışkanlıklarını anlamak, markaların yerel pazarlarda başarılı olmasını sağlayan önemli bir faktördür. Bu nedenle, spor markaları, yerel pazarlara odaklanarak daha etkili iletişim stratejileri geliştirmekte ve tüketicilerle daha güçlü bağlar kurmaktadır.


İnovasyon ve Yaratıcılık

Spor iletişimi ve pazarlamasında öne çıkan bir diğer trend ise inovasyon ve yaratıcılıktır. Markalar, sıradışı ve ilgi çekici pazarlama kampanyalarıyla dikkatleri üzerlerine çekmeye çalışmaktadır. İnovasyon ve yaratıcılık, markaların rekabetçi bir avantaj elde etmesini sağlayan önemli unsurlardır.


Spor iletişimi ve pazarlaması, spor endüstrisinin önemli bir parçasıdır. Spor kulüpleri ve sporcular, hedef kitle ile etkili bir şekilde iletişim kurmak ve markalarını pazarlamak için spor iletişimi ve pazarlama tekniklerini kullanmalıdır.


İlginizi çekebilir: Spor Teknolojileri Nelerdir?

Paylaş:

spor-iletisimi-ve-pazarlamasi-nedir-temel-unsurlari-nelerdir
https://storage.acerapps.io/app-1358/planning (1).png
#0f74fa
#e2eeff
Spor Yönetimi
Spor İletişimi ve Pazarlaması Nedir? Temel Unsurları Nelerdir?

ile
İlgili Bloglarımız

Spor Kütüphanesi: Spor tutkunuza ışık tutan, heyecanı ve bilgiyi bir araya getiren eşsiz bir kaynak! Keşfet, öğren, zirveye çık!

Tüm Yazılar

Basketbol Bloğuna Abone Ol

KVKK

GİZLİLİK VE KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA POLİTİKASI


1. Kişisel Verilerinizin Ne Şekilde İşlenebileceği

6698 sayılı KVKK uyarınca, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verileriniz, tamamen veya kısmen, otomatik olarak veyahut herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilerek, kaydedilerek, depolanarak, değiştirilerek, yeniden düzenlenerek, kısacası veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işleme konu olarak tarafımızdan işlenebilecektir. KVKK kapsamında veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem “kişisel verilerin işlenmesi” olarak kabul edilmektedir.

   

2. Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Ve Hukuki Sebepleri

Paylaştığınız kişisel veriler,

Müşterilerimize verdiğimiz hizmetlerin gereklerini, sözleşmenin ve teknolojinin gereklerine uygun şekilde yapabilmek, sunulan ürün ve hizmetlerimizi geliştirebilmek için;

Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda ve hukuki uyuşmazlıklarda, talep halinde ve mevzuat gereği savcılıklara, mahkemelere ve ilgili kamu görevlilerine bilgi verebilmek için;

Üyelerimize geniş kapsamda çeşitli imkânlar sunabilmek veya bu imkânları sunabilecek kişi veya kurumlarla yasal çerçevede paylaşabilmek için;

Reklam tercihlerini analiz etmek için,

6698 sayılı KVKK ve ilgili ikincil düzenlemelere uygun olarak işlenecektir.


3. Kişisel Verilerinizin Aktarılabileceği Üçüncü Kişi Veya Kuruluşlar Hakkında Bilgilendirme

Yukarıda belirtilen amaçlarla, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verilerinizin aktarılabileceği kişi / kuruluşlar; ana hissedarlarımız, hissedarlarımız, reklam verenler, doğrudan veya dolaylı yurt içi / yurt dışı iştiraklerimiz; başta Spor Kütüphanesi altyapısını kullanan üye firmalar ve bunlarla sınırlı olmamak üzere sunulan hizmet ile ilgili kişi ve kuruluşlar olmak üzere, faaliyetlerimizi yürütmek üzere ve/veya Veri İşleyen sıfatı ile hizmet aldığımız, iş birliği yaptığımız, program ortağı kuruluşları, yurtiçi / yurtdışı kuruluşlar ve diğer 3. kişiler ve kuruluşlardır.


4. Kişisel Verilerinizin Toplanma Şekli

Kişisel verileriniz,

Spor Kütüphanesi internet sitesi ve mobil uygulamalarındaki formlar ile ad, soyad, adres, telefon, iş veya özel e-posta adresi gibi bilgiler ile; kullanıcı adı ve şifresi kullanılarak giriş yapılan sayfalardaki tercihleri, gerçekleştirilen işlemlerin IP kayıtları, tarayıcı tarafından toplanan çerez verileri ile gezinme süre ve detaylarını içeren veriler, konum verileri şeklinde;

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki kurmak, iş başvurusu yapmak, teklif vermek gibi amaçlarla, kartvizit, özgeçmiş (cv), teklif vermek ve sair yollarla kişisel verilerini paylaşan kişilerden alınan, fiziki veya sanal bir ortamda, yüz yüze ya da mesafeli, sözlü veya yazılı ya da elektronik ortamdan;

Ayrıca farklı kanallardan dolaylı yoldan elde edilen, web sitesi, blog, yarışma, anket, oyun, kampanya ve benzeri amaçlı kullanılan (mikro) web sitelerinden ve sosyal medyadan elde edilen veriler, e-bülten okuma veya tıklama hareketleri, kamuya açık veri tabanlarının sunduğu veriler, sosyal medya platformları (Facebook, Twitter, Google, Instagram, Snapchat vs) gibi sosyal paylaşım sitelerinden paylaşıma açık profil ve verilerden; işlenebilmekte ve toplanabilmektedir.


5. KVKK Yürürlüğe Girmeden Önce Elde Edilen Kişisel Verileriniz

Spor Kütüphanesi , KVKK’nun yürürlük tarihi olan 7 Nisan 2016 tarihinden önce yayım hayatına başlamadığı için bu tarihten önce depoladığımız bir kişisel veri bulunmamaktadır.


6. Kişisel Verilerinizin Aktarılması

Türkiye’de işlenerek veya Türkiye dışında işlenip muhafaza edilmek üzere, yukarıda sayılan yöntemlerden herhangi birisi ile toplanmış kişisel verileriniz KVKK kapsamında kalmak kaydıyla ve sözleşme amaçlarına uygun olarak yurtdışında bulunan (Kişisel Veriler Kurulu tarafından akredite edilen ve kişisel verilerin korunması hususunda yeterli korumanın bulunduğu ülkelere) hizmet aracılarına da aktarılabilecektir.

Kişisel Verileriniz;

Ürün ve hizmetlerin sunulması ve tanıtılması için işbirliği yapılan ve/veya hizmet alınan iş ortaklarımız,

Acil yardım çağrısı halinde konumunuzu tespit edecek olan yetkili mercilere,

Düzenleyici ve denetleyici kurumlar ile mahkeme ve icra müdürlükleri gibi sair resmi kurumlara, kişisel verilerinizi talep etmeye yetkili olan diğer kamu kurum veya kuruluşlarına,

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki içinde bulunan ve telefon numaranıza sahip tüzel kişilere,

Gerekli görüldüğü durumlarda aktarılabilecektir.


7. Kişisel Verilerin Saklanması Ve Korunması

Spor Kütüphanesi , kişisel verilerinizin barındığı sistemleri ve veri tabanlarını, KVKK’nun 12. Maddesi gereği kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemekle, yetkisiz kişilerin erişimlerini engellemekle; muhafazalarını sağlamak amacıyla hash, şifreleme, işlem kaydı, erişim yönetimi gibi yazılımsal tedbirleri ve fiziksel güvenlik önlemleri almakla mükelleftir. Kişisel verilerin yasal olmayan yollarla başkaları tarafından elde edilmesinin öğrenilmesi halinde durum derhal, yasal düzenlemeye uygun ve yazılı olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na bildirilecektir.


8. Kişisel Verilerin Güncel Ve Doğru Tutulması

KVKK’nun 4. maddesi uyarınca Spor Kütüphanesi'nin kişisel verilerinizi doğru ve güncel olarak tutma yükümlülüğü bulunmaktadır. Bu kapsamda Spor Kütüphanesi'nin yürürlükteki mevzuattan doğan yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için üyelerimizin doğru ve güncel verilerini paylaşması veya web sitesi / mobil uygulama üzerinden güncellemesi gerekmektedir.


9. 6698 Sayılı Kvkk Uyarınca Kişisel Veri Sahibinin Hakları

6698 sayılı KVKK 11.maddesi 07 Ekim 2016 tarihinde yürürlüğe girmiş olup ilgili madde gereğince, Kişisel Veri Sahibi’nin bu tarihten sonraki hakları aşağıdaki gibidir:

Kişisel Veri Sahibi, Spor Kütüphanesi'ne (veri sorumlusu) başvurarak kendisiyle ilgili;

Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,

Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,

KVKK’nun 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,

Kişisel verilerin düzeltilmesi, silinmesi, yok edilmesi halinde bu işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere de bildirilmesini isteme,

İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme, haklarına sahiptir.


10. İletişim ve Başvuru Yöntemi

Spor Kütüphanesi tarafından atanacak Veri Sorumlusu Temsilcisi, yasal altyapı sağlandığında Veri Sorumluları Sicilinde ve bu belgenin bulunduğu internet adresinde ilan edilecektir.

Kişisel Veri Sahipleri, sorularını, görüşlerini veya taleplerini e-posta yolu ile iletebilirler.

Spor Kütüphanesi iletilen taleplere, gerekçeli olmak ve 30 gün içinde cevap vermek kaydıyla olumlu/olumsuz yanıtını, yazılı veya dijital ortamdan verebilir. Taleplere ilişkin gerekli işlemlerin ücretsiz olması esastır. Ancak işlemlerin bir maliyet gerektirmesi halinde, Spor Kütüphanesi , ücret talebinde bulunma hakkını saklı tutar. Bu ücretler, Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından, Kişisel Verilerin korunması Kanunu’nun 13. maddesine göre belirlenen tarife üzerinden belirlenir.

Web sayfamızda, uygulamalarımızda ve diğer sair kanallarımızda kişisel verilerinizi paylaşarak Kişisel Veriler Politikamızı ve politikamızda yer alan işlenme, işlenme yöntemleri, verilerin aktarılması, satışı ve diğer ilgili hususlar hakkındaki şartları, Bir sosyal medya uygulaması olan Spor Kütüphanesi ile paylaşılan verilerin web sayfasında, uygulamalarda ve sosyal medya kanallarında kullanılmasını, bildirimlerde ve önerilerde bulunulmasını, üyelerin yararına olması şartıyla ticari anlamda üçüncü kişilerle paylaşılabileceğini ve yine bunun için kabulde bulunduğunuzu, yasal haklarınızı kullanmadan önce Spor Kütüphanesi'ne başvuruda bulunacağınızı KVKK’da büyük öneme haiz, belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza şeklinde tanımlanan açık bir rıza ile kabul ettiğinizi beyan etmiş olursunuz.


Bu sözleşme en son 01/01/2020 tarihinde güncellenmiştir.


Ticari İleti

GİZLİLİK VE KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA POLİTİKASI


1. Kişisel Verilerinizin Ne Şekilde İşlenebileceği

6698 sayılı KVKK uyarınca, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verileriniz, tamamen veya kısmen, otomatik olarak veyahut herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilerek, kaydedilerek, depolanarak, değiştirilerek, yeniden düzenlenerek, kısacası veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işleme konu olarak tarafımızdan işlenebilecektir. KVKK kapsamında veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem “kişisel verilerin işlenmesi” olarak kabul edilmektedir.

   

2. Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Ve Hukuki Sebepleri

Paylaştığınız kişisel veriler,

Müşterilerimize verdiğimiz hizmetlerin gereklerini, sözleşmenin ve teknolojinin gereklerine uygun şekilde yapabilmek, sunulan ürün ve hizmetlerimizi geliştirebilmek için;

Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda ve hukuki uyuşmazlıklarda, talep halinde ve mevzuat gereği savcılıklara, mahkemelere ve ilgili kamu görevlilerine bilgi verebilmek için;

Üyelerimize geniş kapsamda çeşitli imkânlar sunabilmek veya bu imkânları sunabilecek kişi veya kurumlarla yasal çerçevede paylaşabilmek için;

Reklam tercihlerini analiz etmek için,

6698 sayılı KVKK ve ilgili ikincil düzenlemelere uygun olarak işlenecektir.


3. Kişisel Verilerinizin Aktarılabileceği Üçüncü Kişi Veya Kuruluşlar Hakkında Bilgilendirme

Yukarıda belirtilen amaçlarla, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verilerinizin aktarılabileceği kişi / kuruluşlar; ana hissedarlarımız, hissedarlarımız, reklam verenler, doğrudan veya dolaylı yurt içi / yurt dışı iştiraklerimiz; başta Spor Kütüphanesi altyapısını kullanan üye firmalar ve bunlarla sınırlı olmamak üzere sunulan hizmet ile ilgili kişi ve kuruluşlar olmak üzere, faaliyetlerimizi yürütmek üzere ve/veya Veri İşleyen sıfatı ile hizmet aldığımız, iş birliği yaptığımız, program ortağı kuruluşları, yurtiçi / yurtdışı kuruluşlar ve diğer 3. kişiler ve kuruluşlardır.


4. Kişisel Verilerinizin Toplanma Şekli

Kişisel verileriniz,

Spor Kütüphanesi internet sitesi ve mobil uygulamalarındaki formlar ile ad, soyad, adres, telefon, iş veya özel e-posta adresi gibi bilgiler ile; kullanıcı adı ve şifresi kullanılarak giriş yapılan sayfalardaki tercihleri, gerçekleştirilen işlemlerin IP kayıtları, tarayıcı tarafından toplanan çerez verileri ile gezinme süre ve detaylarını içeren veriler, konum verileri şeklinde;

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki kurmak, iş başvurusu yapmak, teklif vermek gibi amaçlarla, kartvizit, özgeçmiş (cv), teklif vermek ve sair yollarla kişisel verilerini paylaşan kişilerden alınan, fiziki veya sanal bir ortamda, yüz yüze ya da mesafeli, sözlü veya yazılı ya da elektronik ortamdan;

Ayrıca farklı kanallardan dolaylı yoldan elde edilen, web sitesi, blog, yarışma, anket, oyun, kampanya ve benzeri amaçlı kullanılan (mikro) web sitelerinden ve sosyal medyadan elde edilen veriler, e-bülten okuma veya tıklama hareketleri, kamuya açık veri tabanlarının sunduğu veriler, sosyal medya platformları (Facebook, Twitter, Google, Instagram, Snapchat vs) gibi sosyal paylaşım sitelerinden paylaşıma açık profil ve verilerden; işlenebilmekte ve toplanabilmektedir.


5. KVKK Yürürlüğe Girmeden Önce Elde Edilen Kişisel Verileriniz

Spor Kütüphanesi, KVKK’nun yürürlük tarihi olan 7 Nisan 2016 tarihinden önce yayım hayatına başlamadığı için bu tarihten önce depoladığımız bir kişisel veri bulunmamaktadır.


6. Kişisel Verilerinizin Aktarılması

Türkiye’de işlenerek veya Türkiye dışında işlenip muhafaza edilmek üzere, yukarıda sayılan yöntemlerden herhangi birisi ile toplanmış kişisel verileriniz KVKK kapsamında kalmak kaydıyla ve sözleşme amaçlarına uygun olarak yurtdışında bulunan (Kişisel Veriler Kurulu tarafından akredite edilen ve kişisel verilerin korunması hususunda yeterli korumanın bulunduğu ülkelere) hizmet aracılarına da aktarılabilecektir.

Kişisel Verileriniz;

Ürün ve hizmetlerin sunulması ve tanıtılması için işbirliği yapılan ve/veya hizmet alınan iş ortaklarımız,

Acil yardım çağrısı halinde konumunuzu tespit edecek olan yetkili mercilere,

Düzenleyici ve denetleyici kurumlar ile mahkeme ve icra müdürlükleri gibi sair resmi kurumlara, kişisel verilerinizi talep etmeye yetkili olan diğer kamu kurum veya kuruluşlarına,

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki içinde bulunan ve telefon numaranıza sahip tüzel kişilere,

Gerekli görüldüğü durumlarda aktarılabilecektir.


7. Kişisel Verilerin Saklanması Ve Korunması

Spor Kütüphanesi, kişisel verilerinizin barındığı sistemleri ve veri tabanlarını, KVKK’nun 12. Maddesi gereği kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemekle, yetkisiz kişilerin erişimlerini engellemekle; muhafazalarını sağlamak amacıyla hash, şifreleme, işlem kaydı, erişim yönetimi gibi yazılımsal tedbirleri ve fiziksel güvenlik önlemleri almakla mükelleftir. Kişisel verilerin yasal olmayan yollarla başkaları tarafından elde edilmesinin öğrenilmesi halinde durum derhal, yasal düzenlemeye uygun ve yazılı olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na bildirilecektir.


8. Kişisel Verilerin Güncel Ve Doğru Tutulması

KVKK’nun 4. maddesi uyarınca Spor Kütüphanesi'nin kişisel verilerinizi doğru ve güncel olarak tutma yükümlülüğü bulunmaktadır. Bu kapsamda Spor Kütüphanesi'nin yürürlükteki mevzuattan doğan yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için üyelerimizin doğru ve güncel verilerini paylaşması veya web sitesi / mobil uygulama üzerinden güncellemesi gerekmektedir.


9. 6698 Sayılı Kvkk Uyarınca Kişisel Veri Sahibinin Hakları

6698 sayılı KVKK 11.maddesi 07 Ekim 2016 tarihinde yürürlüğe girmiş olup ilgili madde gereğince, Kişisel Veri Sahibi’nin bu tarihten sonraki hakları aşağıdaki gibidir:

Kişisel Veri Sahibi, Spor Kütüphanesi'ne (veri sorumlusu) başvurarak kendisiyle ilgili;

Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,

Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,

KVKK’nun 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,

Kişisel verilerin düzeltilmesi, silinmesi, yok edilmesi halinde bu işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere de bildirilmesini isteme,

İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme, haklarına sahiptir.


10. İletişim ve Başvuru Yöntemi

Spor Kütüphanesi tarafından atanacak Veri Sorumlusu Temsilcisi, yasal altyapı sağlandığında Veri Sorumluları Sicilinde ve bu belgenin bulunduğu internet adresinde ilan edilecektir.

Kişisel Veri Sahipleri, sorularını, görüşlerini veya taleplerini e-posta yolu ile iletebilirler.

Spor Kütüphanesi iletilen taleplere, gerekçeli olmak ve 30 gün içinde cevap vermek kaydıyla olumlu/olumsuz yanıtını, yazılı veya dijital ortamdan verebilir. Taleplere ilişkin gerekli işlemlerin ücretsiz olması esastır. Ancak işlemlerin bir maliyet gerektirmesi halinde, Spor Kütüphanesi, ücret talebinde bulunma hakkını saklı tutar. Bu ücretler, Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından, Kişisel Verilerin korunması Kanunu’nun 13. maddesine göre belirlenen tarife üzerinden belirlenir.

Web sayfamızda, uygulamalarımızda ve diğer sair kanallarımızda kişisel verilerinizi paylaşarak Kişisel Veriler Politikamızı ve politikamızda yer alan işlenme, işlenme yöntemleri, verilerin aktarılması, satışı ve diğer ilgili hususlar hakkındaki şartları, Bir sosyal medya uygulaması olan Spor Kütüphanesi ile paylaşılan verilerin web sayfasında, uygulamalarda ve sosyal medya kanallarında kullanılmasını, bildirimlerde ve önerilerde bulunulmasını, üyelerin yararına olması şartıyla ticari anlamda üçüncü kişilerle paylaşılabileceğini ve yine bunun için kabulde bulunduğunuzu, yasal haklarınızı kullanmadan önce Spor Kütüphanesi'ne başvuruda bulunacağınızı KVKK’da büyük öneme haiz, belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza şeklinde tanımlanan açık bir rıza ile kabul ettiğinizi beyan etmiş olursunuz.


Bu sözleşme en son 01/01/2020 tarihinde güncellenmiştir.