Yoga Stüdyosu Açmak İçin Gerekenler ve Temel Stratejiler

27.07.2024
Yoga Stüdyosu Açmak İçin Gerekenler ve Temel Stratejiler

Bir yoga stüdyosuna sahip olmak ödüllendirici ve karlı bir iş girişimi olabilir. Daha önce hiç fitness alanında çalışmadıysanız, bir yoga stüdyosunun nasıl açılacağı konusunda endişeli olabilirsiniz. Çoğu stüdyo sahibi, yogaya tutkuyla bağlı oldukları ve uygulamayı topluluklarıyla paylaştıkları için bu işe girer. Yoga endüstrisi her yıl büyümeye devam ettiğinden, stüdyolar sahiplerine iyi para da kazandırabilir. 


Yoga Stüdyosu Açmadan Önce Nelere Dikkat Edilmeli?


Herhangi bir fitness işi gibi bir yoga stüdyosu da tutku ve aktiviteye duyulan sevgiyle başlar. Bir stüdyo açmayı düşündüğünüzde, bunun zamanınızı ve paranızı yatırmak isteyeceğiniz bir iş olduğundan emin olmak istersiniz. Sadece işi yürütmekle kalmayıp aynı zamanda yoga pratiğine odaklanarak stüdyoda saatler geçirmeyi bekleyin. 


Bilgi almak isteyebilirsiniz: Pilates Stüdyonuzu Büyütmek İçin 6 İpucu


Yogaya olan sevginizden eminseniz, bir sonraki adım bunun karlı bir iş girişimi olup olamayacağını düşünmektir. Bir şeyi ne kadar çok severseniz sevin, bir işletmenin para kazanabilmesi (ya da en azından kendini faaliyette tutabilmesi) gerekir. Bu soruları yanıtlamak, sizi başarıya hazırlamaya ve iş planınıza başlamanıza yardımcı olabilir.


  • Stüdyonuzu nerede açmayı düşünüyorsunuz?
  • Rakipler nerede bulunuyor? İşletmeleri gelişiyor mu?
  • Zaten müşterileriniz var mı? Yoksa, müşterileri nasıl elde edeceksiniz?
  • Sadece yoga mı sunacaksınız yoksa başka yöntemler de mi sunacaksınız?


Başlangıç ​​ve Tek Seferlik Maliyetler

Yapılacak en önemli değerlendirme stüdyonun karlı olup olmadığıdır. Ne kadar para kazanabileceğinize bakmaya başlamadan önce, bir stüdyo açmanın ve işletmenin ne kadar paraya mal olduğunu anlamanız gerekir. Ortalama olarak, bir yoga stüdyosu açmanın maliyeti 500 bin tl ile 1 milyon tl arasındadır. Bu miktar, konumunuza ve iş modelinize göre büyük ölçüde değişebilir. 


Stüdyonuzun aylık işletme maliyetleri olacak, ancak stüdyoyu kurup işletmek büyük miktarda para gerektirecektir. Bu ilk yatırım, stüdyo alanını güvence altına almak ve yenilemek, ekipman temin etmek, açılış öncesi ve açılış pazarlama planlarını yürütmek, sigorta yaptırmak, gerekli lisansları ve izinleri almak ve bir açılış etkinliği düzenlemek için geçerlidir. 


Her yoga stüdyosunun açılması için farklı harcamalar olacağını unutmayın. Bazı alanlar kapsamlı bir tadilat gerektirebilir. Diğer stüdyoların özel ekipman satın alması gerekebilir. Başka birinin rakamlarını kullanmak yerine stüdyonuz için bir maliyet analizi yapın. 


Bir Yoga Stüdyosu Nasıl Başlatılır?

Bir yoga stüdyosu kurmak, stüdyo kurulduktan ve çalışmaya başladıktan sonra onu yönetmekten biraz daha fazla iş gerektirir. Her şeyi bilmek ve işinizi nasıl başlatacağınızı bilmek, zaman ve finansal yatırımlar hakkında daha iyi bir anlayışa sahip olmanızı sağlayacaktır. 


Bir İş Planı Yazın

Yoga stüdyosu iş planınız, işinizin tüm yönlerinin bir özetidir. Bu belge, planlarınızı ve projeksiyonlarınızı kapsar ve size ve tüm iş ortaklarınıza gerekli bilgilere kolay erişim sağlar.

İş planınıza eklemeniz gereken bazı konular şunlardır:


Yönetici Özeti

Yönetici özeti, iş planınızın hızlı bir genel görünümüdür. Genellikle işinizi tanımlayan "asansör konuşmanızı" içerir. Ek olarak, plandan öne çıkan önemli noktaları ekleyebilirsiniz. Kredi başvurusunda bulunuyorsanız veya iş ortağı arıyorsanız, yoga stüdyonuz hakkında hızlı bilgi için bu bölüme bakacaklardır. 


Ürün ve Hizmetler

Bir yoga stüdyosu olarak hizmetiniz derslerinizdir (ve ek teklifleriniz). Yoga türü, ders programı, çalışma saatleriniz ve hizmet hakkında diğer önemli ayrıntılar hakkında bilgi ekleyin. 


Üyelik ve drop-in fiyatlarını da buraya ekleyebilirsiniz. Stüdyonuzda herhangi bir ürün satmayı planlıyorsanız, ürünleri ve fiyatları listeleyebilirsiniz. 


İşletme Operasyonları/Yapısı

Bu bölümde, komuta zinciri dahil olmak üzere işletmenizin yapısını ana hatlarıyla belirtin. Stüdyo sahibi/yöneticisi misiniz yoksa bir stüdyo yöneticisi mi işe alacaksınız? Kaç çalışan veya bağımsız yüklenici işe alacaksınız? Çalışan programı nasıl görünüyor?


Ayrıca, stüdyonun anahtarlarının kimde olduğu, ücret oranları, iş beklentileri ve daha fazlası gibi bilgileri ekleyin. Bir çalışan el kitabı oluşturduysanız, bu bölüme bir bağlantı ekleyebilirsiniz. 


Hedef Piyasa

Hedef pazarınıza bakmanın birkaç farklı yolu vardır. Bazı işletme sahipleri ideal müşterilerini, stüdyonun en uygun olduğu kişiyi hayal etmeyi sever. Müşterileriniz bu hedef müşteriye benzemiyor olsa da, stüdyonun doğru yöne gitmesine yardımcı olabilir. 


Başka bir yaklaşım da yerel pazara bakmaktır. Konumunuzu belirledikten sonra, bölgenin demografisine bakabilirsiniz. Ortalama gelir nedir? Hangi pazar segmentlerini (orta sınıf evde kalan ebeveynler gibi) hedeflemeye çalışıyorsunuz? 


Pazarlama kampanyaları ve reklamlar oluşturmaya başladığınızda hedef pazarınıza ihtiyacınız olacak. Herkes yerine bu potansiyel müşterilerle konuşarak, stüdyoya doğru insanları getirme şansınız daha yüksek olur.


Konum Ayrıntısı

Daha büyük bir şeyle başlamanız ve ardından konum özelliklerine odaklanmanız önerilir. İlk olarak, stüdyonun hangi kasaba veya şehirde olmasını istiyorsunuz? Bu kasabada belirli bir mahalle var mı?


Stüdyonuz için genel alanı öğrendikten sonra, belirli alanlara bakmaya başlayabilirsiniz. Öncelikle kiralamak ile satın almak arasında bir değerlendirme yapmanız gerekir. Çoğu yoga stüdyosu sahibi ticari alanlarını kiralamayı tercih eder. Yoga stüdyoları alışveriş merkezlerinde, bağımsız binalarda veya mevcut bir spor salonu alanında bulunabilir. 


Lokasyon dökümünüzde, alanı yoga stüdyonuza dönüştürmek için gerekli tadilat veya inşaat maliyetlerini de ekleyebilirsiniz. Ne kadar çok ayrıntı eklerseniz o kadar iyi olur.


Satış ve Pazarlama Stratejisi

Tüm bunlar müşterileri kapınıza nasıl getireceğinize bağlıdır. Şu anda, internet ve sosyal medya pazarlaması maliyet açısından en etkili pazarlamadır. Bir web sitesi geliştiricisi veya sosyal medya yöneticisiyle çalışsanız bile, maliyetler genellikle basılı reklamlar satın almaktan daha düşüktür. 


Açılış söz konusu olduğunda, birçok stüdyo büyük bir açılış etkinliği düzenleyerek veya özel açılış fiyatları sunarak başarıya ulaşır. Stüdyo açılmadan önce ön satış üyelikleri yapabilir veya ilk birkaç hafta için bir anlaşma sunabilirsiniz. 



Finansman Planı

Bu bölüm halihazırda sahip olduğunuz fonu ve hala ne kadar fona ihtiyacınız olduğunu özetleyecektir. Kişisel yatırımları, kredileri ve yatırılan sermayeyi ekleyin. Fon miktarına ek olarak, fonların başlangıç ​​ve devam eden maliyetler için nasıl kullanıldığına dair bir döküm. Ek fon arıyorsanız, maliyet dökümü ve tahmini denge tarihi dahil. 


Finansal Analiz

Bu bölüm tüm maliyetlerin ve tahmini gelirin ayrıntılı bir özetidir. İlk finansmanınızı ve başlangıç ​​başlangıçlarınızı ekleyin. Oradan, devam eden maliyetlerinizi tahmini geliriniz ve büyümenizle karşılaştırın. 


Rakamlarınızda gerçekçi ve muhafazakar olun, özellikle büyüme söz konusu olduğunda. Hızlı üyelik büyümesi varsaymak ve paranızı uygun şekilde tahsis etmemek istemezsiniz. Borç verenler ve iş ortakları için, işletmenize para vermek istiyorlarsa analiz etmeleri gereken en önemli bölüm bu olacaktır. 


İşletmenizi Kaydedin

Öncelikle şirketiniz için bir tüzel kişilik yaratın. Birçok yoga stüdyosu sahibi bir L.T.D şirket kurmayı tercih eder. Yoga stüdyonuz bu adı veya ayrı bir işletme adını kullanabilir. Bu şirketin ülkede kayıtlı olması gerekir. İşletmenizi nasıl yapılandıracağınızdan emin değilseniz, rehberlik için bir işletme avukatına danışabilirsiniz. 


İşletmenizi kurduğunuzda, izinler ve vergiler için yerel ve ulusal kurumlara kayıt yaptırmanız gerekecektir. Belirli gereklilikleri öğrenmek için yerel katip ofisinize danışın. 


Kendi kendine finanse edilen

Bazı stüdyo sahipleri stüdyoları olmadan yoga öğreterek stüdyolarını kendi kendilerine finanse etmeye hazırlanıyor . Bir alan kiralamak veya ücretsiz bir yer (parklar veya toplum merkezleri) kullanmak çok daha uygun maliyetli olabilir. Kendi kendinize finanse ederek, bu iş girişiminde kendi paranızı riske atıyorsunuz. Diğer taraftan, bu aynı zamanda kârların kontrolünün sizde olduğu ve yatırımcılara veya borç verenlere geri ödeme konusunda endişelenmenize gerek kalmayacağı anlamına gelir.


Yatırımcılar

Ortalama yoga stüdyolarının yatırımcı fonu araması yaygın değildir. Bu işletmelerin yatırım getirisi genellikle daha büyük yatırımcılar için yeterince çekici değildir. Ancak arkadaşlarınız ve aileniz yoga stüdyonuza yatırım yapmakla ilgilenebilir. 


Borç verenler

Bir işletme kredisi almak, yoga stüdyosu sahipleri tarafından kullanılan yaygın bir finansman yoludur. Yerel kredi birliklerine veya bankalara ve ayrıca çevrimiçi bankacılık seçeneklerine bakın. Borç verenler, sizinle çalışmak isteyip istemedikleri konusunda karar vermek için kredi puanınıza (çünkü işletme henüz bir tane oluşturmadı) ve iş planınıza bakacaktır. Kredilerin geri ödeme takvimleri ve bunlarla ilişkili faiz oranları olduğunu unutmayın, bu nedenle ihtiyacınızdan fazlasını ödünç almaya çalışın.


Açılış ve Devam Eden Maliyetler

Finansman seçeneklerinizi değerlendirmeden önce, öncelikle ne kadar paraya ihtiyacınız olduğunu belirlemeniz gerekir. Beklenen açılış maliyetlerinizi tahmin edin ve hesaplayın. Bunun ötesinde, tahmini denge tarihinize kadar aylık işletme maliyetlerinizi toplamak isteyeceksiniz. Rakamlarınızda muhafazakar olmayı unutmayın, çok az paraya sahip olmaktansa çok fazla paraya sahip olmak her zaman daha iyidir.


Bir Marka Oluşturun

Markanız hem görsel yönleri hem de sözel/duygusal yönleri içerir. Görsel markanız, stüdyonuzda ve pazarlama materyallerinizde kullandığınız isim, logo, renkler ve sembollerdir. Sözel ve duygusal markanız, değerlerinizi, hedeflerinizi, misyonunuzu ve sloganınızı içerir. Markalaşmanın tüm parçaları, tutarlı ve tutarlı bir işletme imajı yaratmak için gereklidir.


Bir Konum Seçin

Öncelikle stüdyonuzun coğrafi konumuna bakın. Stüdyonuzun hangi kasaba veya şehirde bulunmasını istiyorsunuz? Bu bölgede bir ihtiyaç var mı yoksa orada halihazırda bir müşteri tabanınız var mı? Rakipleriniz nerede bulunuyor?


Konumunuzu daralttığınızda, alanlara bakmaya başlayabilirsiniz. Ticari bir emlakçı stüdyo alanı satın almanıza veya kiralamanıza yardımcı olabilir. İşletmeniz için doğru metrekareyi ve atmosferi bulun. Stüdyonuzda gürültülü komşular varsa ses yalıtımını düşünmeyi unutmayın. 


Mevcut bir spor salonu alanını kullanmayı da düşünebilirsiniz. Tezahürat ve jimnastik stüdyoları genellikle sabahları ders vermez ve alanı size kiralamaya istekli olabilirler. Bu, konum maliyetlerinden çok tasarruf etmenizi sağlayabilir. 


Ekipmanınızı Kaynaklayın


İş açısından bakıldığında, yoganın çok fazla ekipman gerektirmemesi harika. Genellikle, birkaç yoga matı, birkaç yardımcı aksesuar ve bir hoparlör sistemi harika yoga dersleri yürütmek için yeterlidir. Ayrıca ticari alanınızı bir yoga stüdyosuna dönüştürmek için gereken her şeyi satın almanız gerekecektir. Bunlara giriş alanı için mobilyalar, tuvaletler için eşyalar ve çok daha fazlası dahil olabilir. 


Üyeliklerinizi ve derslerinizi takip etmek için yoga stüdyosu yazılımı satın almak faydalıdır . Bu, tüm müşterilerinizi, ders programlarınızı, fatura bilgilerinizi ve daha fazlasını tek bir yerde görmenizi sağlar. Ayrıca, SportsFly gibi harika spor salonu yönetim yazılımları bir spor salonu Sanal POS sistemi (satış noktası) içerir. Bu, ürün veya içecek satışını hızlı ve kolay hale getirir. 


Yoga matı hakkında tüm merak ettiklerinizin yanıtı için “Yoga Matı Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?” yazımızı inceleyebilirsiniz. 


Personelinizi Kiralayın

İş planınızda işletme yapınızı zaten belirttiğinizden, kaç çalışan işe almanız gerektiğini biliyorsunuz. Öncelikle, harika yoga eğitmenlerine ihtiyacınız olacak. Bu eğitmenler, derslerinize liderlik ederken işletmenizin yüzü olacaklar. Yoga eğitmenlerinizin saygın bir yoga eğitmenliği eğitimini tamamlamış olması gerekir. Yoga Alliance of America tarafından sertifikalandırılmış eğitmenleri arayın. 


Yoga öğretmenlerine ek olarak, ek personel kiralamak isteyebilirsiniz. Bir muhasebeci mali işlerinize yardımcı olabilir. İşletmeniz için bir stüdyo yöneticisi, resepsiyon görevlisi veya asistan gerekebilir. Bazı stüdyolar ayrıca tuvaletleri ve zeminleri halletmek için bir temizlik şirketi kiralamayı sever.


Bir Spor Pazarlama Stratejisi Belirleyin

Açılış öncesi pazarlama, kapılarınızı açmadan önce bile bir sürü müşteri getirebilir. Bir web sitesi ve sosyal medya hesaplarıyla çevrimiçi varlığınızı oluşturun. Ayrıca yerel etkinliklere katılabilir veya erken kayıtlar için özel fiyatlar sunabilirsiniz. Günümüzde pazarlamanın çoğu çevrimiçi olarak yapılıyor, ancak pazarlama stratejiniz el ilanları veya postalar içerebilir.


Yoga Stüdyolarının Başarısız Olmasının Yaygın Nedenleri


Kötü Personel

Stüdyo sahibi olarak, her saat stüdyoda bulunmayabilirsiniz. Bu, stüdyonuzun değerlerini benimseyen personele sahip olmanız gerektiği anlamına gelir. Bilgili ve eğlenceli eğitmenler dersleri keyifli hale getirir. Tüm personel müşterilere yardımcı olabilmeli ve gerekli soruları yanıtlayabilmelidir.


"Kötü" personelin her zaman iş ahlakları nedeniyle kötü olmadığını unutmayın. Stüdyo sahibi olarak, başarılı olabilmeleri için onlara kapsamlı eğitim ve destek sağlamalısınız. 


Yetersiz Pazarlama

En iyi yoga stüdyosu bile, kimse orada olduğunu bilmiyorsa başarısız olur. Hizmetleriniz ve enerjiniz hakkında etkili iletişimle hedef pazarınıza ulaşabilmek istersiniz. İnsanlar yoganın ne olduğunu bilir, bu yüzden onları özellikle neden stüdyonuza gelmeleri gerektiğine ikna etmeniz gerekir. 


Yanlış Harcama

Finansmanınızı akıllıca kullanın. Her işletmenin savurganlık yapacağı ve tasarruf edeceği kalemleri vardır. İş modelinize ve müşteri kitlenize bağlıdır. Savurgan harcamalar, paranızın bitmesinin ve işletmenizi batırmanın en hızlı yoludur.


Bir Yoga Stüdyosu Açmanın Ortalama Maliyeti

Bir yoga stüdyosu açmanın ortalama maliyeti 30.000-50.000 dolardır. Birçok başarılı stüdyo, ölçekleri ve coğrafi konumları nedeniyle daha az parayla açılabilmiştir. New York City veya Chicago gibi pahalı lokasyonlar, gayrimenkul ve inşaat maliyetleri nedeniyle açılmak için daha fazla para gerektirebilir.


Yoga Stüdyoları Karlı mı?

Bir yoga stüdyosu doğru yerde bulunduğunda ve doğru ölçekte yönetildiğinde karlı bir iş olabilir. Ders başına ortalama 10 dolar ücret alan bir stüdyoyu düşünün. Stüdyoda sabah üç ders ve akşam iki ders vardır. Her derste yaklaşık 10 öğrenci vardır. Bu, günlük toplam 500 dolardır (yıllık 175.000 dolardan fazla). Uygun işletme maliyetleriyle, bu tek başına bir işletme sahibi için harika bir iş girişimidir.


Yoga Stüdyosu Açmaya Değer Mi?

Duruma bağlı. Çoğu fitness işletmesi gibi, yoga stüdyoları da genellikle tutkuyla açılır. Buna değip değmediğini belirlemek için, ne kadar para kazanmak istediğinize ve yogaya ne kadar tutkulu olduğunuza karar vermeniz gerekir. Bazen, insanlar sevdikleri bir şeyi yapmak için daha düşük geliri tercih ederler.


Bir Yoga Stüdyosu Franchise'ına Katılmalı Mısınız?

Bir yoga franchise lokasyonu açmanın avantajı, yerleşik bir şirketin desteğine sahip olmak ve tanınmış bir markaya sahip olmaktır. Zaten kanıtlanmış bir iş modeline sahipler, bu nedenle riskiniz azalır. Ancak, yine de başlangıçta bir franchise ücreti (temel olarak bir başlangıç ​​maliyeti) ödemeniz beklenir ve onlar da kârın bir kısmını alırlar. 


Yoga ve pilates arasındaki temel farklılıkları öğrenmek için Yoga ve Pilates Arasındaki Farklar Nelerdir? adlı yazımızı inceleyebilirsiniz. 


Bir yoga stüdyosu açma adımları, diğer herhangi bir fitness işletmesini açmaktan çok da farklı değildir. Yoga çok az ekipman gerektirdiğinden, diğer spor salonlarına veya fitness merkezlerine göre daha düşük başlangıç ​​maliyetleri bekleyebilirsiniz. İş planınızı hazırladıktan ve finansman sağladıktan sonra, stüdyo yerinizi bulmanız ve yoga öğretmenleri tutmanız gerekecektir. Bir pazarlama planı ve satış stratejisi, hedef pazarınızı bulmanızı ve onları stüdyonuza getirmenizi sağlayacaktır. Bir kez kurulduktan ve faaliyete geçtikten sonra, yoga işletmeniz sorunsuz bir şekilde ilerleyecektir. 


İlgili içeriklere göz atmak için Sporsepeti'nin Spor Kütüphanesi'ni ziyaret edebilirsiniz.

Paylaş:

yoga-studyosu-acmak-icin-gerekenler-ve-temel-stratejiler
https://storage.acerapps.io/app-1287/meditation.png
#80bf3a
#e1ffbf
Yoga
Yoga Stüdyosu Açmak İçin Gerekenler ve Temel Stratejiler

ile
İlgili Bloglarımız

Spor Kütüphanesi: Spor tutkunuza ışık tutan, heyecanı ve bilgiyi bir araya getiren eşsiz bir kaynak! Keşfet, öğren, zirveye çık!

Tüm Yazılar

Basketbol Bloğuna Abone Ol

KVKK

GİZLİLİK VE KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA POLİTİKASI


1. Kişisel Verilerinizin Ne Şekilde İşlenebileceği

6698 sayılı KVKK uyarınca, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verileriniz, tamamen veya kısmen, otomatik olarak veyahut herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilerek, kaydedilerek, depolanarak, değiştirilerek, yeniden düzenlenerek, kısacası veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işleme konu olarak tarafımızdan işlenebilecektir. KVKK kapsamında veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem “kişisel verilerin işlenmesi” olarak kabul edilmektedir.

   

2. Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Ve Hukuki Sebepleri

Paylaştığınız kişisel veriler,

Müşterilerimize verdiğimiz hizmetlerin gereklerini, sözleşmenin ve teknolojinin gereklerine uygun şekilde yapabilmek, sunulan ürün ve hizmetlerimizi geliştirebilmek için;

Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda ve hukuki uyuşmazlıklarda, talep halinde ve mevzuat gereği savcılıklara, mahkemelere ve ilgili kamu görevlilerine bilgi verebilmek için;

Üyelerimize geniş kapsamda çeşitli imkânlar sunabilmek veya bu imkânları sunabilecek kişi veya kurumlarla yasal çerçevede paylaşabilmek için;

Reklam tercihlerini analiz etmek için,

6698 sayılı KVKK ve ilgili ikincil düzenlemelere uygun olarak işlenecektir.


3. Kişisel Verilerinizin Aktarılabileceği Üçüncü Kişi Veya Kuruluşlar Hakkında Bilgilendirme

Yukarıda belirtilen amaçlarla, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verilerinizin aktarılabileceği kişi / kuruluşlar; ana hissedarlarımız, hissedarlarımız, reklam verenler, doğrudan veya dolaylı yurt içi / yurt dışı iştiraklerimiz; başta Spor Kütüphanesi altyapısını kullanan üye firmalar ve bunlarla sınırlı olmamak üzere sunulan hizmet ile ilgili kişi ve kuruluşlar olmak üzere, faaliyetlerimizi yürütmek üzere ve/veya Veri İşleyen sıfatı ile hizmet aldığımız, iş birliği yaptığımız, program ortağı kuruluşları, yurtiçi / yurtdışı kuruluşlar ve diğer 3. kişiler ve kuruluşlardır.


4. Kişisel Verilerinizin Toplanma Şekli

Kişisel verileriniz,

Spor Kütüphanesi internet sitesi ve mobil uygulamalarındaki formlar ile ad, soyad, adres, telefon, iş veya özel e-posta adresi gibi bilgiler ile; kullanıcı adı ve şifresi kullanılarak giriş yapılan sayfalardaki tercihleri, gerçekleştirilen işlemlerin IP kayıtları, tarayıcı tarafından toplanan çerez verileri ile gezinme süre ve detaylarını içeren veriler, konum verileri şeklinde;

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki kurmak, iş başvurusu yapmak, teklif vermek gibi amaçlarla, kartvizit, özgeçmiş (cv), teklif vermek ve sair yollarla kişisel verilerini paylaşan kişilerden alınan, fiziki veya sanal bir ortamda, yüz yüze ya da mesafeli, sözlü veya yazılı ya da elektronik ortamdan;

Ayrıca farklı kanallardan dolaylı yoldan elde edilen, web sitesi, blog, yarışma, anket, oyun, kampanya ve benzeri amaçlı kullanılan (mikro) web sitelerinden ve sosyal medyadan elde edilen veriler, e-bülten okuma veya tıklama hareketleri, kamuya açık veri tabanlarının sunduğu veriler, sosyal medya platformları (Facebook, Twitter, Google, Instagram, Snapchat vs) gibi sosyal paylaşım sitelerinden paylaşıma açık profil ve verilerden; işlenebilmekte ve toplanabilmektedir.


5. KVKK Yürürlüğe Girmeden Önce Elde Edilen Kişisel Verileriniz

Spor Kütüphanesi , KVKK’nun yürürlük tarihi olan 7 Nisan 2016 tarihinden önce yayım hayatına başlamadığı için bu tarihten önce depoladığımız bir kişisel veri bulunmamaktadır.


6. Kişisel Verilerinizin Aktarılması

Türkiye’de işlenerek veya Türkiye dışında işlenip muhafaza edilmek üzere, yukarıda sayılan yöntemlerden herhangi birisi ile toplanmış kişisel verileriniz KVKK kapsamında kalmak kaydıyla ve sözleşme amaçlarına uygun olarak yurtdışında bulunan (Kişisel Veriler Kurulu tarafından akredite edilen ve kişisel verilerin korunması hususunda yeterli korumanın bulunduğu ülkelere) hizmet aracılarına da aktarılabilecektir.

Kişisel Verileriniz;

Ürün ve hizmetlerin sunulması ve tanıtılması için işbirliği yapılan ve/veya hizmet alınan iş ortaklarımız,

Acil yardım çağrısı halinde konumunuzu tespit edecek olan yetkili mercilere,

Düzenleyici ve denetleyici kurumlar ile mahkeme ve icra müdürlükleri gibi sair resmi kurumlara, kişisel verilerinizi talep etmeye yetkili olan diğer kamu kurum veya kuruluşlarına,

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki içinde bulunan ve telefon numaranıza sahip tüzel kişilere,

Gerekli görüldüğü durumlarda aktarılabilecektir.


7. Kişisel Verilerin Saklanması Ve Korunması

Spor Kütüphanesi , kişisel verilerinizin barındığı sistemleri ve veri tabanlarını, KVKK’nun 12. Maddesi gereği kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemekle, yetkisiz kişilerin erişimlerini engellemekle; muhafazalarını sağlamak amacıyla hash, şifreleme, işlem kaydı, erişim yönetimi gibi yazılımsal tedbirleri ve fiziksel güvenlik önlemleri almakla mükelleftir. Kişisel verilerin yasal olmayan yollarla başkaları tarafından elde edilmesinin öğrenilmesi halinde durum derhal, yasal düzenlemeye uygun ve yazılı olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na bildirilecektir.


8. Kişisel Verilerin Güncel Ve Doğru Tutulması

KVKK’nun 4. maddesi uyarınca Spor Kütüphanesi'nin kişisel verilerinizi doğru ve güncel olarak tutma yükümlülüğü bulunmaktadır. Bu kapsamda Spor Kütüphanesi'nin yürürlükteki mevzuattan doğan yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için üyelerimizin doğru ve güncel verilerini paylaşması veya web sitesi / mobil uygulama üzerinden güncellemesi gerekmektedir.


9. 6698 Sayılı Kvkk Uyarınca Kişisel Veri Sahibinin Hakları

6698 sayılı KVKK 11.maddesi 07 Ekim 2016 tarihinde yürürlüğe girmiş olup ilgili madde gereğince, Kişisel Veri Sahibi’nin bu tarihten sonraki hakları aşağıdaki gibidir:

Kişisel Veri Sahibi, Spor Kütüphanesi'ne (veri sorumlusu) başvurarak kendisiyle ilgili;

Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,

Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,

KVKK’nun 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,

Kişisel verilerin düzeltilmesi, silinmesi, yok edilmesi halinde bu işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere de bildirilmesini isteme,

İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme, haklarına sahiptir.


10. İletişim ve Başvuru Yöntemi

Spor Kütüphanesi tarafından atanacak Veri Sorumlusu Temsilcisi, yasal altyapı sağlandığında Veri Sorumluları Sicilinde ve bu belgenin bulunduğu internet adresinde ilan edilecektir.

Kişisel Veri Sahipleri, sorularını, görüşlerini veya taleplerini e-posta yolu ile iletebilirler.

Spor Kütüphanesi iletilen taleplere, gerekçeli olmak ve 30 gün içinde cevap vermek kaydıyla olumlu/olumsuz yanıtını, yazılı veya dijital ortamdan verebilir. Taleplere ilişkin gerekli işlemlerin ücretsiz olması esastır. Ancak işlemlerin bir maliyet gerektirmesi halinde, Spor Kütüphanesi , ücret talebinde bulunma hakkını saklı tutar. Bu ücretler, Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından, Kişisel Verilerin korunması Kanunu’nun 13. maddesine göre belirlenen tarife üzerinden belirlenir.

Web sayfamızda, uygulamalarımızda ve diğer sair kanallarımızda kişisel verilerinizi paylaşarak Kişisel Veriler Politikamızı ve politikamızda yer alan işlenme, işlenme yöntemleri, verilerin aktarılması, satışı ve diğer ilgili hususlar hakkındaki şartları, Bir sosyal medya uygulaması olan Spor Kütüphanesi ile paylaşılan verilerin web sayfasında, uygulamalarda ve sosyal medya kanallarında kullanılmasını, bildirimlerde ve önerilerde bulunulmasını, üyelerin yararına olması şartıyla ticari anlamda üçüncü kişilerle paylaşılabileceğini ve yine bunun için kabulde bulunduğunuzu, yasal haklarınızı kullanmadan önce Spor Kütüphanesi'ne başvuruda bulunacağınızı KVKK’da büyük öneme haiz, belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza şeklinde tanımlanan açık bir rıza ile kabul ettiğinizi beyan etmiş olursunuz.


Bu sözleşme en son 01/01/2020 tarihinde güncellenmiştir.


Ticari İleti

GİZLİLİK VE KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA POLİTİKASI


1. Kişisel Verilerinizin Ne Şekilde İşlenebileceği

6698 sayılı KVKK uyarınca, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verileriniz, tamamen veya kısmen, otomatik olarak veyahut herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilerek, kaydedilerek, depolanarak, değiştirilerek, yeniden düzenlenerek, kısacası veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işleme konu olarak tarafımızdan işlenebilecektir. KVKK kapsamında veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem “kişisel verilerin işlenmesi” olarak kabul edilmektedir.

   

2. Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Ve Hukuki Sebepleri

Paylaştığınız kişisel veriler,

Müşterilerimize verdiğimiz hizmetlerin gereklerini, sözleşmenin ve teknolojinin gereklerine uygun şekilde yapabilmek, sunulan ürün ve hizmetlerimizi geliştirebilmek için;

Kamu güvenliğine ilişkin hususlarda ve hukuki uyuşmazlıklarda, talep halinde ve mevzuat gereği savcılıklara, mahkemelere ve ilgili kamu görevlilerine bilgi verebilmek için;

Üyelerimize geniş kapsamda çeşitli imkânlar sunabilmek veya bu imkânları sunabilecek kişi veya kurumlarla yasal çerçevede paylaşabilmek için;

Reklam tercihlerini analiz etmek için,

6698 sayılı KVKK ve ilgili ikincil düzenlemelere uygun olarak işlenecektir.


3. Kişisel Verilerinizin Aktarılabileceği Üçüncü Kişi Veya Kuruluşlar Hakkında Bilgilendirme

Yukarıda belirtilen amaçlarla, Spor Kütüphanesi ile paylaştığınız kişisel verilerinizin aktarılabileceği kişi / kuruluşlar; ana hissedarlarımız, hissedarlarımız, reklam verenler, doğrudan veya dolaylı yurt içi / yurt dışı iştiraklerimiz; başta Spor Kütüphanesi altyapısını kullanan üye firmalar ve bunlarla sınırlı olmamak üzere sunulan hizmet ile ilgili kişi ve kuruluşlar olmak üzere, faaliyetlerimizi yürütmek üzere ve/veya Veri İşleyen sıfatı ile hizmet aldığımız, iş birliği yaptığımız, program ortağı kuruluşları, yurtiçi / yurtdışı kuruluşlar ve diğer 3. kişiler ve kuruluşlardır.


4. Kişisel Verilerinizin Toplanma Şekli

Kişisel verileriniz,

Spor Kütüphanesi internet sitesi ve mobil uygulamalarındaki formlar ile ad, soyad, adres, telefon, iş veya özel e-posta adresi gibi bilgiler ile; kullanıcı adı ve şifresi kullanılarak giriş yapılan sayfalardaki tercihleri, gerçekleştirilen işlemlerin IP kayıtları, tarayıcı tarafından toplanan çerez verileri ile gezinme süre ve detaylarını içeren veriler, konum verileri şeklinde;

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki kurmak, iş başvurusu yapmak, teklif vermek gibi amaçlarla, kartvizit, özgeçmiş (cv), teklif vermek ve sair yollarla kişisel verilerini paylaşan kişilerden alınan, fiziki veya sanal bir ortamda, yüz yüze ya da mesafeli, sözlü veya yazılı ya da elektronik ortamdan;

Ayrıca farklı kanallardan dolaylı yoldan elde edilen, web sitesi, blog, yarışma, anket, oyun, kampanya ve benzeri amaçlı kullanılan (mikro) web sitelerinden ve sosyal medyadan elde edilen veriler, e-bülten okuma veya tıklama hareketleri, kamuya açık veri tabanlarının sunduğu veriler, sosyal medya platformları (Facebook, Twitter, Google, Instagram, Snapchat vs) gibi sosyal paylaşım sitelerinden paylaşıma açık profil ve verilerden; işlenebilmekte ve toplanabilmektedir.


5. KVKK Yürürlüğe Girmeden Önce Elde Edilen Kişisel Verileriniz

Spor Kütüphanesi, KVKK’nun yürürlük tarihi olan 7 Nisan 2016 tarihinden önce yayım hayatına başlamadığı için bu tarihten önce depoladığımız bir kişisel veri bulunmamaktadır.


6. Kişisel Verilerinizin Aktarılması

Türkiye’de işlenerek veya Türkiye dışında işlenip muhafaza edilmek üzere, yukarıda sayılan yöntemlerden herhangi birisi ile toplanmış kişisel verileriniz KVKK kapsamında kalmak kaydıyla ve sözleşme amaçlarına uygun olarak yurtdışında bulunan (Kişisel Veriler Kurulu tarafından akredite edilen ve kişisel verilerin korunması hususunda yeterli korumanın bulunduğu ülkelere) hizmet aracılarına da aktarılabilecektir.

Kişisel Verileriniz;

Ürün ve hizmetlerin sunulması ve tanıtılması için işbirliği yapılan ve/veya hizmet alınan iş ortaklarımız,

Acil yardım çağrısı halinde konumunuzu tespit edecek olan yetkili mercilere,

Düzenleyici ve denetleyici kurumlar ile mahkeme ve icra müdürlükleri gibi sair resmi kurumlara, kişisel verilerinizi talep etmeye yetkili olan diğer kamu kurum veya kuruluşlarına,

Spor Kütüphanesi ile ticari ilişki içinde bulunan ve telefon numaranıza sahip tüzel kişilere,

Gerekli görüldüğü durumlarda aktarılabilecektir.


7. Kişisel Verilerin Saklanması Ve Korunması

Spor Kütüphanesi, kişisel verilerinizin barındığı sistemleri ve veri tabanlarını, KVKK’nun 12. Maddesi gereği kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemekle, yetkisiz kişilerin erişimlerini engellemekle; muhafazalarını sağlamak amacıyla hash, şifreleme, işlem kaydı, erişim yönetimi gibi yazılımsal tedbirleri ve fiziksel güvenlik önlemleri almakla mükelleftir. Kişisel verilerin yasal olmayan yollarla başkaları tarafından elde edilmesinin öğrenilmesi halinde durum derhal, yasal düzenlemeye uygun ve yazılı olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na bildirilecektir.


8. Kişisel Verilerin Güncel Ve Doğru Tutulması

KVKK’nun 4. maddesi uyarınca Spor Kütüphanesi'nin kişisel verilerinizi doğru ve güncel olarak tutma yükümlülüğü bulunmaktadır. Bu kapsamda Spor Kütüphanesi'nin yürürlükteki mevzuattan doğan yükümlülüklerini yerine getirebilmesi için üyelerimizin doğru ve güncel verilerini paylaşması veya web sitesi / mobil uygulama üzerinden güncellemesi gerekmektedir.


9. 6698 Sayılı Kvkk Uyarınca Kişisel Veri Sahibinin Hakları

6698 sayılı KVKK 11.maddesi 07 Ekim 2016 tarihinde yürürlüğe girmiş olup ilgili madde gereğince, Kişisel Veri Sahibi’nin bu tarihten sonraki hakları aşağıdaki gibidir:

Kişisel Veri Sahibi, Spor Kütüphanesi'ne (veri sorumlusu) başvurarak kendisiyle ilgili;

Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,

Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,

KVKK’nun 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,

Kişisel verilerin düzeltilmesi, silinmesi, yok edilmesi halinde bu işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere de bildirilmesini isteme,

İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme, haklarına sahiptir.


10. İletişim ve Başvuru Yöntemi

Spor Kütüphanesi tarafından atanacak Veri Sorumlusu Temsilcisi, yasal altyapı sağlandığında Veri Sorumluları Sicilinde ve bu belgenin bulunduğu internet adresinde ilan edilecektir.

Kişisel Veri Sahipleri, sorularını, görüşlerini veya taleplerini e-posta yolu ile iletebilirler.

Spor Kütüphanesi iletilen taleplere, gerekçeli olmak ve 30 gün içinde cevap vermek kaydıyla olumlu/olumsuz yanıtını, yazılı veya dijital ortamdan verebilir. Taleplere ilişkin gerekli işlemlerin ücretsiz olması esastır. Ancak işlemlerin bir maliyet gerektirmesi halinde, Spor Kütüphanesi, ücret talebinde bulunma hakkını saklı tutar. Bu ücretler, Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından, Kişisel Verilerin korunması Kanunu’nun 13. maddesine göre belirlenen tarife üzerinden belirlenir.

Web sayfamızda, uygulamalarımızda ve diğer sair kanallarımızda kişisel verilerinizi paylaşarak Kişisel Veriler Politikamızı ve politikamızda yer alan işlenme, işlenme yöntemleri, verilerin aktarılması, satışı ve diğer ilgili hususlar hakkındaki şartları, Bir sosyal medya uygulaması olan Spor Kütüphanesi ile paylaşılan verilerin web sayfasında, uygulamalarda ve sosyal medya kanallarında kullanılmasını, bildirimlerde ve önerilerde bulunulmasını, üyelerin yararına olması şartıyla ticari anlamda üçüncü kişilerle paylaşılabileceğini ve yine bunun için kabulde bulunduğunuzu, yasal haklarınızı kullanmadan önce Spor Kütüphanesi'ne başvuruda bulunacağınızı KVKK’da büyük öneme haiz, belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza şeklinde tanımlanan açık bir rıza ile kabul ettiğinizi beyan etmiş olursunuz.


Bu sözleşme en son 01/01/2020 tarihinde güncellenmiştir.